Goede staat
Zonder verpakking.
Op functioneren getest.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€39.50
3 op voorraad
Artikelnummer: | 6647 |
Primaire spanning: | 230 Volt, 50 Hz |
Secundaire spanning: | |
- Rijspanning: | 4 - 16 volt |
- Licht spanning: | 16 volt |
Uitgangsvermogen: | 32 Va |
Verpakking: | Nee |
Besturing: | Analoog wisselstroom |
Staat transformator: |
Goede staat
Zonder verpakking.
Op functioneren getest.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Rijspanning tussen 4 en 16 V instelbaar. Lichtspanning 16 V. Kunststof huis. Afmetingen 120 x 140 x 80 mm. VDE-controle.
Gecontroleerde veiligheid. Alleen met originele Märklin-transformatoren garanderen wij het onberispelijke bedrijf van onze modelbanen. De transformatoren moeten tegen vocht beschermd worden en zijn niet voor gebruik buiten toegelaten. Alleen op wisselstroom aansluiten. Let hiervoor ook op de bedieningshandleidingen van de apparaten. Meertreinenbedrijf met gescheiden stroomkringen. Wanneer in het gewone rijbedrijf meerdere treinen onafhankelijk van elkaar moeten rijden, wordt de modelbaan in meerdere stroomkringen onderverdeeld. Aan elke stroomkring wordt een transformator en tenminste één aansluitrail toegewezen en van de andere stroomkringen eenvoudig door een isolatie van de middenleider (74030, 5022 of 7522) elektrisch gescheiden. De rails hebben in het Märklin-H0-systeem overal hetzelfde potentiaal en hoeven niet onderbroken te worden. Stroomkringen kunnen gesloten sporeneenheden zoals de meeste hoofdlijnen, maar ook andere railsecties met zelfstandig bedrijf zijn. Daarvoor bieden zijlijnen, stationsemplacementen, opstelsporen, rangeerterreinen of depots zich aan. Zo bestaat ook de mogelijkheid tegelijk met volautomatisch rijden in secties extra locomotieven in individueel beheer te regelen. Ook de bovenleiding van geëlektrificeerde spoorsecties wordt in de regel steeds als een extra stroomkring op een eigen transformator aangesloten. Daarmee kunnen de in het bovenleidingbedrijf ingezette locomotieven zelfs onafhankelijk van de over de middenleider gevoede voertuigen geregeld worden. Meerdere bovenleidingstroomkringen kunnen via het isolerende rijdraadstuk 7022 gescheiden worden. Vermogensverbruik van locomotieven en accessoires. Het op de transformator vermelde uitgangsvermogen (in VA) staat voor het verbruik aan alle verbruikers in de stroomkring ter beschikking. Daarbij enkele rekenvoorbeelden: onder last hebben kleinere locomotieven (bijv. tenderloc 3000) ongeveer 9 VA nodig, grotere locomotieven (bijv. dieselloc 33803) ongeveer 12 VA. Het verbuik van de treinverlichtingen richt zich naar de ingebouwde gloeilampen en ligt meestal onder 2 VA per wagen. Na aftrek van wat het spoor aan vermogen nodig heeft, kan de overblijvende reserve van de transformator op de lichtuitgang voor elektrische accessoires gebruikt worden. Hier verbruiken gloeilampen tussen 0,5 en 1 VA (zie tabel “Gloeilampen voor accessoires”) en wissel- of seinaandrijvingen bij het schakelen ongeveer 6 VA. Andere elektrische accessoires moeten op extra lichttransformatoren aangesloten worden.
Zonder verpakking.
Transformator (Ausführung für Europa).
Leistung 32 VA. Lichtgraues Kunststoffgehäuse, roter Knebelgriff für Geschwindigkeitsregelung und Fahrtrichtungsumschaltung, vier Anschlußklemmen.
Primärspannung: 230 Volt, 50 Hz
Sekundärspannungen: 4 – 16 Volt Fahrspannung
. 16 Volt Lichtspannung
Ausgangsleistung: 32 VA