Nieuw staat.
– Op functioneren getest en test gereden.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€185.00
1 op voorraad
Artikelnummer: | 3102 |
Versie: | 02 |
Bedrijfsnummer: | BR 53 |
Spoorwegmaatschappij: | DRG |
Era: | II |
Koppelingtype: | Locomotief, Haak - Tender, Relex koppeling |
Lengte: | 31,4 cm |
Productiejaar: | 1988 |
Verpakking: | Nee |
Besturing: | Digitaal wisselstroom |
Digitaal adres: | 26 |
Staat Locomotief: |
Nieuw staat.
– Op functioneren getest en test gereden.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Zware goederentrein-locomotief met tender.
Volgens een ontwerp van Borsig voor de voormalige Deutsche Reischsbahn (DRG) Type Mallet. Met de asindeling 1C D, 8 assig. 4 Assen via tandwielen aangedreven. 4 Antislipbanden ter verhoging van de trekkracht. Twee verlichte koplampen ook aan de tender. Bovenbouw metaal met kunststof. Vooraan koppelhaak, aan de tender relex koppeling. Goed in bochten rijdende door twee scharnierend met elkaar verbonden drijfasgroepen. Ingericht voor 2 rookgeneratoren 7226 (niet meegeleverd)
(Bron Märklin catalogus 1979)
In 1943 liet de Deutsche Reischsbahn een extra zware goederentrein locomotief ontwikkelen. De hoogste eisen waren 1700 ton getrokken last bij 8% stijging in een boog van 360 meter met minimaal 20 Km/u, maximum snelheid 80 Km/u vooruit en achteruit, 20 ton aslast. Een groot aantal ontwerpen werden bij de DR ingediend. Tot de meest interessante behoort het ontwerp Borsig I. Een Mallet-machine met 4 cilinders. De lengteketel lag in het voorste drijfstel op een draailager, De locomotief was bewust glad, eenvoudig, maar robuust ontworpen. Weliswaar gebouwd werd deze locomotief met de dubbele Heusinger schuifbeweging toen toch niet. In het Märklin-model is hij nu gerealiseerd.
(Bron Märklin catalogus 1979)
Behuizing van metaal.
Güterzuglokomotive.
Achsfolge (1′ C) D / Bauart Mallet. Rotes Gußfahrgestell, vier angetriebene Achsen. Schwarzes Gehäuse aus Guß und Kunststoff, Witte-Windleitbleche, weiße Aufschriften, Betriebs-Nr.: 53 0001, eingesetzte Fenster. Zweilicht-Spitzensignal an Lok und Tender. Fünfachsiger Wannentender (3′ 2′ T 42) aus Kunststoff, Radsätze mit Scheibenrädern. Tender fest mit Lok gekuppelt.
Versie 1:
Gestänge: Kreuzköpfe Typ 5, darüber liegende Schieberschubstangen aus Draht
Versie 2:
Gestänge: Kreuzköpfe Typ 6 A, darüber liegende Schieberschubstangen = rot ausgelegte flache Stanzteile