Nieuw
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelDigitaal met Geluid
€399.00
1 op voorraad
Artikelnummer: | 37610 / 49610 |
Versie: | – |
Bedrijfsnummer: | 600 / 601 |
Spoorwegmaatschappij: | UP - Union Pacific |
Era: | III |
Koppelingtype: | 12 |
Lengte: | 23 cm / 23,5 cm |
Productiejaar: | 2002 / 2003 |
Verpakking: | Ja - Origineel |
Besturing: | Digitaal |
Digitaal adres: | 60 |
Staat Locomotief: |
Nieuw
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Diesellocomotief.
Art.nr. 37610
Reihe 600 U.P. Typ PA-1 (ALCO)
Voorbeeld:
Serie 600 van de Union Pacific Railroad (U.P.). Type PA-1 van de American Locomotive Company (ALCO). Dieselelektrische aandrijving.
Model:
Met Digital-decoder, geregelde hoogvermogenaandrijving, geluidsgenerator en extra functies. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Frontsein en verlichte nummerplaten traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Knipperlicht, dieselmotorgeluiden, signaaltonen en optrek- en remvertraging digitaal schakelbaar. Krachtige luidspreker. Geluidssterkte instelbaar. Aansluitmogelijkheid voor een tweede gemotoriseerde locomotief zonder decoder (49610),
die via de decoder van de eerste locomotief bestuurd wordt. Kortkoppeling in de genormaliseerde schacht verwisselbaar voor Amerikaanse koppelingstype. Lengte over koppelingen 23,5 cm.
Highlights:
– Compleet nieuwe ontwikkeling.
– Metalen uitvoering.
– Dieselmotorrijgeluid overeenkomstig de bedrijfstoestand.
Diesellocomotief voor dubbeltractie.
Art.nr. 49610
Reihe 600 U.P. Typ PA-1 (ALCO)
Voorbeeld:
Als model 37610, maar met ander bedrijfsnummer.
Model:
Versterkingseenheid voor het vormen van echte dubbeltractie met model 37610. Hoogvermogenmotor, geregeld door de decoder van locomotief 37610. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Lichtfuncties en optrek- en remvertraging geregeld door de decoder van locomotief 37610. Speciale koppeling met meerpolige elektrische verbinding van de beide locomotieven. Kortkoppeling in het front in genormaliseerde schaargeleiding uitwisselbaar met Amerikaans koppelingstype of een afdekplaat. Lengte over
koppelingen 23,5 cm.
De locomotief 49610 kan alleen in combinatie met een locomotief 37610 gereden worden. Bedrijf op boogstralen vanaf 360 mm mogelijk.
Highlights:
– Metalen uitvoering.
– Echte dubbeltractie:
– 2 locomotieven geregeld over
– één decoder.
– Railruimer met schaargeleiding
– trein licht uit.
– Dieselmotorrijgeluid komt overeen met de bedrijfstoestand (alleen 37610).
Bedrijfsnummers 600 (37610) en 601 (49610).
Eenmalige serie.
Grootbedrijf:
ALCO PA Vele dingen die nu verleden tijd zijn, kan men zich lange tijd herinneren. Dat geldt in het bijzonder voor de locomotief van het type PA van de American Locomotive Company (ALCO). De aanduiding betekent “Passenger A-Unit” en staat voor een reizigerstreinloc met cabine. De machine werd in 1946 voorgesteld en bleek met de nieuwe luxueuze sneltreinen een groot succes. Hoewel een concurrerende locomotieffabriek in totaal meer vergelijkbare locomotieven verkocht, werd het sportieve, krachtige design en de moderne, krachtige techniek van de PA door het personeel en de reizigers bijzonder gewaardeerd. De PA werd op bijna alle hoofdlijnen in de Verenigde Staten ingezet. Vooral in het zuidwesten van het land waren ze in grote aantallen aanwezig. Zeer bekend waren hier de schitterend gele machines van de Union Pacific en de klassieke kleurstelling zilver en rood van de Santa Fe, maar ook de “Daylight”- uitvoering van de Southern Pacific in oranje en rood. In het zuidoosten van de USA trokken de donkergroene PA”s van de Southern Railway de sneltrein “Pelican”. In het noordoosten vormden de elegante grijze kleuren van de PA van de New York Central een gesloten beeld met de passend geschilderde “Streamliners”. In combinatie met de kleurstelling van de “Name Trains”, de treinen met de grote namen, vormde de markante, harmonische vorm van de PA steeds een ideale combinatie van krachtige techniek en esthetisch design. Het spoorwegpersoneel had een voorkeur voor de PA door haar soepele rijeigenschappen en de veiligheid die de lange voorbouw en de stijve bak leverde. Ook de ritmische, volle klank van de 4-taktmotor bij het optrekken geldt onder vaklieden als onvergelijkbaar. De titel “Erestoomloc” kreeg de PA door het eigenzinnige karakter van de dieselmotor ALCO 244 bij het aanzetten. Totdat de verbranding volledig tot stand gekomen was, gaf de uitlaat een reusachtige rookwolk af, waaronder de loc zich donderend in beweging zette. Terwijl de diesellocomotief type E van de Electro-Motive Division (General Motors) uit een ontwikkeling uit de jaren “30 ontstond, was de techniek van de PA als nieuw begin bepaald door het naoorlogse optimisme voor de toekomst van het sneltreinverkeer. In deze tijd werden de beste sneltreinen gebouwd die men in Noord-Amerika ooit gezien had. In de jaren ’50 groeide de concurrentie van de spoorwegen van buitenaf. De reizigers kropen in hun eigen auto en in het snelle vliegtuig. De verkeersmarkt was veranderd, de grote sneltreinen werden zeldzamer. Met deze ontwikkeling veranderde ook de rol van de locomotief PA. Al omstreeks 1955 had de Union Pacific de eerste locomotieven van deze serie aan het goederenverkeer toebedeeld. Andere spoorwegmaatschappijen volgden het voorbeeld. Uit deze minder populaire dienst werd in de loop der jaren de ene na de andere loc onopvallend buiten dienst gesteld, de meeste vielen aan de snijbrander ten offer. Vier locomotieven van de Santa Fe bleven behouden en werden bij de Delaware & Hudson Company zelfs weer voor de sneltrein “Laurentian” ingezet. Na diens einde overleefden de locs wederom in Mexico, eveneens voor reizigerstreinen. Door de tussenkomst van vele spoorwegenthousiasten konden na het te verwachten einde van het bedrijf tenminste twee locs van de sloperij voor Mexicaanse musea gered worden. Twee locomotieven ondergingen toen in Portland/Oregon hun tijdrovende restauratie. Een PA schilderde men in de kleuren rood en zilver van hun oorspronkelijke bezitter, de Santa Fe. Die moet in het museum van het Smithsonian Institution in de hoofdstad Washington tentoongesteld worden. De andere PA is technisch in een betere conditie en zal het blauwe en zilveren kleurenkleed van de Nickel Plate Road dragen. Deze locomotief krijgt een nieuwe dieselmotor en nieuwe draaistellen en wordt voor speciale ritten bedrijfsklaar opnieuw in productie genomen. In tegenstelling daartoe biedt het Märklin-model van de PA op dit moment de gelegenheid de elegante lijn van de mooie locomotief in al zijn dimensies te ervaren. De hoogwaardige modeltechniek brengt juist nu de stijlzuivere belevenis van de kracht en de dynamiek van het grote voorbeeld.
Met geluid.
Analoog ook rijgeluid.
Behuizing van metaal.
Diesellokomotive (A-Unit).
Achsfolge Co’ Co’. Hellgraues Gußfahrgestell, zwei Achsen eines Drehgestells angetrieben, Digital-Hochleistungs-Antrieb, hellgraues Fahrwerk. Gelbes Gußgehäuse mit grauem Dach und grüner Fläche auf dem Vorbau, rote Aufschrift: “UNION PACIFIC”, Betriebs-Nr.: 600, eingesetzte Fenster, aufgesteckte Signalhörner, angesetzte Griffstangen. Fx-Decoder, Geräuschmodul, Zweilicht-Spitzensignal und zwei beleuchtete Betriebs-Nummern “X-600” vorne, Lichtwechsel (in Verbindung mit der A-Unit 49610) bei Fahrtrichtungsänderung – Nummerntafeln bleiben in beiden Richtungen beleuchtet. Spitzensignal, Geräuschmodul, Blinklicht, Signalhorn sowie Anfahrbeschleunigung und Bremsverzögerung digital schaltbar. Federnder Faltenbalg. Die vordere Kupplung ist gegen die beigelegte (funktionslose) Kupplung amerikanischer Bauart austauschbar.
Kupplungen: Typ 12 vorne; Typ S 11 hinten (mit Steuerkabel-Buchse).
Länge 23 cm.
(Limitiertes Sondermodell)
Diesellokomotive (A-Unit).
Achsfolge Co’ Co’. Hellgraues Gußfahrgestell, zwei Achsen eines Drehgestells angetrieben, Digital-Hochleistungs-Antrieb – geregelt vom Decoder in Lokomotive 37610, hellgraues Fahrwerk. Gelbes Gußgehäuse mit grauem Dach und grüner Fläche auf dem Vorbau, rote Aufschrift: “UNION PACIFIC”, Betriebs-Nr.: 601, eingesetzte Fenster, aufgesteckte Signalhörner, angesetzte Griffstangen. Zweilicht-Spitzensignal und zwei beleuchtete Betriebs-Nummern “X-601” vorne, Lichtwechsel (in Verbindung mit der A-Unit 37610) bei Fahrtrichtungsänderung – Nummerntafeln bleiben in beiden Richtungen beleuchtet. Spitzensignal sowie Anfahrbeschleunigung und Bremsverzögerung digital schaltbar über Decoder in der A-Unit 37610. Federnder Faltenbalg. Die vordere Kupplung ist gegen die beigelegte (funktionslose) Kupplung amerikanischer Bauart austauschbar.
Kupplungen: Typ 12 vorne; Typ S 11 hinten (mit Steuerkabel).
Länge 23,5 cm.
(Limitiertes Sondermodell)